שיפור מיגון חדר קיים מחיר

שיפור מיגון ומידע נוסף

ישנו ברשת לא מעט מידע (לפעמים מוטעה) לגבי שיפור מיגון חדר קיים מחיר, מכיוון שהמחירים משתנים בהתאם לצרכים של בעלי הנכס. כמו כן, חשוב להבין גם שישנן שיטות שונות למגן חדרים קיימים, ולכל שיטה יש את היתרונות שלה. לא בטוחים במה לבחור? – קראו וגלו.

real-estate-concept-with-wooden-blocks-flat-lay-woman-making-house-model

לפני הכול, למה לשפר את המיגון בבית?

אם אתם, בדיוק כמונו חיים בארץ ישראל, כנראה שאף אחד לא באמת צריך לספר לכם עד כמה חשוב שיהיה ממ"ד בביתכם. עם זאת, בישראל ישנם יותר ממיליון וחצי דירות (כמעט 1.6 מיליון) אשר אינן ממוגנות. כאן נכנס לתמונה שיפור מיגון חדר קיים (ללא בניית ממ"ד). במילים הכי פשוטות, זהו נושא חשוב וקריטי, במיוחד במדינה כמו ישראל, שבה איום המלחמה תמיד קיים. בתוך כך, ישנם מספר צעדים שניתן לנקוט בהם כדי לשפר את מיגון החדר הקיים בביתכם, גם ללא בניית ממ"ד וללא שיפוצים, השגת אישורים מהשכנים, מהעירייה, ממשרד השיכון וכולי. אם כך, הנה כמה דגשים על שיפור מיגון חדר קיים מחיר – המשיכו לקרוא.

 כמה עולה?

בכל הנוגע לבניית חדרי ממ"ד או שיפור המיגון בחדרים בבית, יש לקחת בחשבון כי מחירי הפרויקטים הללו משתנים בהתאם לכמה גורמים שונים. בפועל, שיפור מיגון חדר קיים מחיר הוא כ-110,000 ₪ לפני מע"מ. אבל, חלק מהפרויקטים יהיו זולים או יקרים יותר מטווח המחירים הנ"ל. לכן, חשוב מראש להגדיר את הצרכים מהחדר, את הגודל שלו, להבין במה כרוך התהליך וכן הלאה. רק לאחר שיש בידיכם את כלל המידע הנדרש לכם, יהיה כדאי להמשיך הלאה לקבלת הצעות מחירים מקבלנים וחברות שונות. לאחר שמבררים לגבי שיפור מיגון חדר קיים מחירים ממוצעים, חשוב לברר את התקנות הרלוונטיות לכם (תקנות פקע"ר). בהקשר הזה, שימו לב לדגשים הבאים:

  • ביישובים אשר ממוקמים בקווי העימות, הנחיות המיגון יהיו מחמירות יותר.
  • תושבי יישובי קווי העימות זכאים למענקים מטעם משרד השיכון והבינוי, אז בדקו זאת מראש.
  • כדאי לבדוק מראש הצעת מחיר לגבי ממ"ד נייד (בהנחה שיש לכם מקום למקם אותו). זאת, משום שחדרי ממד ניידים זולים משמעותית מפתרונות אחרים (כ-30,000 ₪ ומעלה).

תקנות פקע"ר עבור שיפור מיגון חדר קיים

לאחר שביררתם על שיפור מיגון חדר קיים מחיר, או במקביל לכך, חשוב לברר מהן התקנות הרלוונטיות לכם. כידוע, התקנות משתנות בהתאם לאזורי המגורים בארץ, כאשר תושבי קווי העימות נדרשים למיגון בתנאים המחמירים ביותר באופן כללי, ומבלי להתמקד באזורים ספציפיים בארץ, אלו יהיו תקנות שיפור מיגון חדר קיים:

  • גודל הממ"ד: בעוד שגודלו התקני של ממ"ד הינו 9 מ"ר, יש להביא בחשבון כי מיגון חדר קיים יקטין את החדר בכמה ס"מ. כמו כן, כך גם רלוונטי לגבי רוחב החדר שאמור לעמוד על 1.60 מ"ר.
  • עובי קירות ממ"ד: הנחיות פקע"ר קובעות כי לכל ממ"ד צריכים להיות מקסימום 2 קירות חיצוניים בעובי של 25 ס"מ, בעוד שקירות פנימיים בממ"ד יעמדו על עובי של 20 ס"מ.
  • חלונות ודלתות הממ"ד: הנחיות פיקוד העורף גורסות כי דלת הממ"ד תהיה מותקנת במפלס נמוך ממפלס מבואת הממ"ד, וזאת כדי למנוע את הדיפת ותלישת הדלת במקרה של פגיעת טילים. כמו כן, גם החלונות צריכים להיות עמידים בפני פגיעות של טילים, וזאת באמצעות פלדה וחומרים מרוכבים ומחוסמים.

מערכות ותשתיות של חדרים ממוגנים

כאשר מבררים על שיפור מיגון חדר קיים מחיר, במקביל לכך חשוב גם לברר לגבי התשתיות, האבזור והעלויות השונות הכרוכות בתהליך זה של מיגון חדר קיים. למשל, יש לשקלל בתקציב את העלויות אשר כרוכות בהתקנת מערכת סינון אוויר, מה שנחשב חובה על פי תקן 4570 של פיקוד העורף. בנוסף, יש לשקלל בתקציב לפרויקט את העלויות הכרוכות בחיבורים של תשתיות חשמל, צנרת, ציוד לממ"ד כמו ציוד כיבוי אש ועוד. ובין אם תבחרו בהקמת ממ"ד או חיזוק חדר קיים, שימו לב שאותם שיפורי מיגון צריכים להתבצע באמצעות הוספת שכבת בטון או פלדה לקירות, אבל גם לאזור הריצוף והתקרה. באופן הזה, תהיו ממוגנים ככל הניתן במקרה של חלילה מתקפת טילים, התקפות כימיות, ביולוגיות וכולי.

טיפים –  מיגון חדר קיים מחיר וחיסכון בעלויות

כאשר אתם מבררים באינטרנט לגבי שיפור מיגון חדר קיים מחיר, יש באפשרותכם לערוך סקר שוק מסוים שיכול לפעמים לחסוך לא אלפים של שקלים, אלא עשרות אלפי שקלים בכיס. לכן, ההמלצה הנכונה ביותר היא לקבל כמה הצעות מחירים שונות מחברות אשר עוסקות בתחום הזה של בניית חדרי ממ"ד, הפיכת חדר לממ"ד, התקנת ממ"ד נייד וכן הלאה. לאחר שתקבלו מספר הצעות מחירים שונות, תוכלו ביתר קלות לעמוד על ההבדלים בין החברות השונות, הפערים במחירים ביניהן וכולי. באופן הפעולה הזה, החיסכון בכיס ממש מעבר לפינה, רק צריך לעשות את הבדיקות הנכונות.

לסיכום, כמה מילים על ייעוץ לפני שיפור מיגון בחדר

כל הצעדים הללו שהרחבנו לגביהם כאן, יכולים לעזור לכם לשפר מיגון חדר קיים, גם ללא בניית ממ"ד. לכן, חשוב לזכור שכל שיפור במיגון, קטן כגדול, יכול לעשות את ההבדל במקרה של חלילה מלחמה. אם אינכם בטוחים במה לבחור או איזה פתרון מיגון להתקין\לבנות, יש באפשרותכם ומומלץ לקבל ייעוץ. בסופו של דבר, ישנם לא מעט קריטריונים ושיקולים שצריך להביא בחשבון, וזה בהחלט יכול לבלבל ולהיות מורכב. על מנת לקבל ייעוץ שקוף ומקצועי, צרו עמנו קשר ונחזור אליכם בהקדם עם ייעוץ ללא התחייבות ==> צרו קשר כעת וקבלו את כלל המידע שנדרש לכם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

עידן מיגון

עידן מיגון מספקים פתרונות חדשניים למיגון מבנים, המקנים הגנה מירבית וביטחון. החברה מתמקדת בבניית מיגוניות וממדים ניידים, מיגון חדרים קיימים, בניית ממדים בבתים ובניינים ובפתרונות מיגון נוספים המגנים מפני איומים שונים.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר