מיגון חדר קיים פיקוד העורף

מה חשוב לדעת על מיגון חדר קיים פיקוד העורף, וכמה עולה?

כל עוד מדובר על נושא של מיגון חדר קיים פיקוד העורף, חשוב לקחת בחשבון את ההנחיות מצד אחד, אבל מצד שני, גם את איכות העבודה. שימו לב, לא הזכרנו את איכות הבנייה. מדוע? מכיוון שבימינו ניתן למגן חדרים ללא צורך בהוצאת היתרי בנייה ובסיבוכים בירוקרטיים שונים.

מהו מיגון חדר קיים פיקוד העורף?

תוהים מהו מיגון חדר קיים, ומה ההבדלים בינו לבניית ממ"ד? ובכן, מיגון חדר קיים פיקוד העורף משמע הפיכת חדר רגיל לחדר מוגן, וזאת בהתאם להנחיות המפורסמות על ידי פקע"ר. במילים פשוטות, כל פרויקט מיגון חדר חייב לעמוד בתקנות הבטיחות אשר מוגדרות על ידי המדינה. כאשר אתם מעוניינים למגן את הבית שלכם, יעמוד בפניכם מספר אופציות. עם זאת, 2 האופציות העיקריות הן: הוספת ממ"ד (כלומר בניית ממ"ד בבית על כל המשתמע מכך) או מיגון חדר קיים בביתכם.

real-estate-concept-with-wooden-blocks-calculator-keyboard-grey-background-flat-lay

האופציה השנייה לעיל, מיועדת לאנשים אשר מחפשים פתרון יעיל ומשתלם שבדרך כלל מצריך מספר ימי עבודה – עד שבועיים לכל היותר. באופן כללי, תהליך המיגון כולל כמה שיפורים שונים במבנה ובשלד של החדר, כמו למשל חיזוק על ידי פלדה ובטון של הקירות והרצפה, החלפת החלונות והדלתות, התקנת מערכת תאורת חירום ומערכות סינון אוויר.

מה חשוב לדעת על מיגון חדר קיים ללא בבנייה?

רגע לפני שאתם בוחרים קבלן לבניית ממ"ד או חברת ממדים ניידים, אנחנו ממליצים בחום לשים לב לדגשים הבאים שריכזנו כאן:

  • תקנות פקע"ר: ישנם תקנים מחמירים עבור מיגון חדר קיים פיקוד העורף. לכן, חשוב לבחור חברה מקצועית בהתקנת מערכות מיגון, על מנת לוודא שהחדר עומד בדרישות התקן.
  • עלות: ברוב המוחלט של המקרים, מיגון חדר קיים ללא צורך בבנייה הוא זול יותר מאשר בניית ממ"ד. עם זאת, חשוב לזכור כי עלות המיגון תלויה במספר גורמים, כגון גודל החדר, סוג החומרים המשמשים והיקף העבודות.
  • השפעה על החדר: מיגון חדר קיים פיקוד העורף, עלול להשפיע על גודל החדר, העיצוב שלו ויכולת השימוש בו. חשוב לבחור חברה מקצועית שתדע להתאים את עבודות המיגון לצרכים ולרצונות שלכם, אבל יש לקחת בחשבון שהמיגון יקטין את החדר בכמה סנטימטרים.

מהן הדרישות עבור מיגון חדר קיים פיקוד העורף?

כידוע, ישנן תקנות ודרישות שונות עבור מיגון חדר קיים פיקוד העורף, כאשר כלל התקנות מתייחסות לאופן בו הממ"ד בנוי, סוגי החומרים מהם הוא בנוי, אופן התקנת הדלתות והחלונות ועוד. לנוחיותכם, הנה הדרישות על פי פיקוד העורף:

  • דלתות וחלונות הממ"ד: בעוד שדלת של חדר ממ"ד אמורה למנוע את ההדף מפגיעת טילים ורקטות, רסיסים ופגיעה ישירה, דלת וחלונות הממ"ד צריכים גם להיאטם מפני מתקפה כימית, גזים וביולוגית. כמו כן, חלון הממ"ד צריך להיות עשוי פלדה בחלקו החיצוני.
  • גודל הממ"ד: שטח של 9 מטרים רבועים הינו הגודל המינימלי של ממ"ד, בנטו, כלומר ללא מדידת הקירות. בהתאם לכך, הגובה המקסימלי אינו יכול לעבור את הטווח של 2.5 – 2.8 מטרים. על מנת שהממד יהיה תקני, לכל אדם במרחב צריך להיות של 1.25 מ"ר לפחות.
  • עובי קירות חדר מוגן: קירות הממד החיצוניים (בכל ממד יהיו מקסימום 2 קירות ע"פ הנחיות פקע"ר) צריכים להיבנות בעובי של 25 ס"מ. לגבי קירות הממד הפנימיים, אלו צריכים להיבנות בעובי של 20 ס"מ לפחות.

מערכות נוספות ותשתיות בעת מיגון חדרים

כאשר מדובר על פרויקט מיגון חדר קיים פיקוד העורף, ובמיוחד כאשר מדברים על העלויות הכרוכות בתהליך של בניית ממ"ד, חשוב להזכיר את כלל המערכות המותקנות בפרויקט מסוג זה. ברוב המקרים יגידו לכם שהעלות לבניית ממ"ד יכולה לעמוד על כ-100,000 ₪, אבל חשוב לזכור שכלל המערכות והתשתיות המותקנות עולות גם הן לא מעט בכיס. למשל, מערכת סינון האוויר אשר צריכה להיות מותקנת על פי תקן 4570, כמו גם חיבורי חשמל שונים, תאורה מסוג פלואורסנטי וכן חיבורי צנרת. נוסף על אלו, יש לקחת בחשבון גם את רכישת אבזור הממ"ד (טלוויזיה, מטף כיבוי אש, ריהוט במקרה הצורך ועוד).

מה השיטה המומלצת למיגון חדר קיים פיקוד העורף?

כאמור, מיגון חדר קיים פיקוד העורף יכול להתבצע בדרכים שונות. מצד אחד, אתם יכולים לבחור בבנייה של ממ"ד, מה שכמובן יצריך ממכם שיתוף פעולה עם השכנים וכן השגת הסכמתם של 60% מהם. עם זאת, השיטות שאינן מצריכות שום בנייה הן השיטות שהופכות להיות יותר פופולאריות בשנים האחרונות. אפשר להתקין מיגונית, מה שנקרא גם ממד נייד, אבל אפשר גם למגן את החדר באמצעים כמו פלדה, חומרים מרוכבים, בטון מזוין ועוד. מכיוון שהשיטות שונות בתכליתן, חשוב להבין שכל אחת מהן עדיין מציעה את אותה רמת הגנה. לבסוף, בחירת השיטה הנכונה תהיה תלויה בהעדפה האישית שלכם, ובעיקר בתקציב – המשיכו לקרוא.

לסיכום, תקציב למיגון חדר קיים – כמה כסף להכין?

כאשר מתכננים תקציב עבור מיגון חדר קיים פיקוד העורף, לוקחים בחשבון לא רק את הקמת הממ"ד עצמו, אלא את כלל העלויות הנלוות לפרויקט זה (תשתיות, אבזור ממ"ד ועוד). אם תבחרו ממ"ד נייד או מיגון חדר קיים, אתם צפויים לשלם כ-110,000 ₪ + מע"מ, בממוצע. אם תבחרו להקים ממ"ד אשר מצריך בנייה, העלויות יכולות להגיע גם ל-100 – 150 אלף ₪. לכן, חשוב לשים לב מראש להבדלים ולפערים במחירים, ולבחור באופציה הנכונה לכם ביותר. עם זאת, חשוב לוודא שאם אתם בוחרים פתרון מיגון זול, אתם לא מתפשרים על הביטחון שלכם. עדיין אינכם בטוחים באיזה סוג של פתרון מיגון לבחור? ==> צרו עמנו קשר עוד היום וקבלו ייעוץ ללא התחייבות!

smart-speaker-house-control-innovative-technology

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

עידן מיגון

עידן מיגון מספקים פתרונות חדשניים למיגון מבנים, המקנים הגנה מירבית וביטחון. החברה מתמקדת בבניית מיגוניות וממדים ניידים, מיגון חדרים קיימים, בניית ממדים בבתים ובניינים ובפתרונות מיגון נוספים המגנים מפני איומים שונים.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר