מהו שיפור מיגון חדר קיים וכמה יעלה?

שיפור מיגון חדר קיים ללא בניית ממ"ד, הוא משהו חשוב שכל בעל נכס חייב לשקול במידה שאין בדירתו חדר מוגן. במיוחד לאור המצב הביטחוני הנוכחי, שיפור המיגון בבית תופס משקל יותר ויותר חשוב בתחום של פתרונות מיגון שונים. מדוע זהו פתרון שכדאי לשקול? – קראו וגלו.

למי מיועד, והאם שיפור מיגון חדר קיים מחייב יציאה מהבית?

שיפור מיגון חדרים קיימים הינו תהליך אשר מיעד בדרך כלל לבניינים ישנים, אבל לא רק. לדוגמה, משפחה מסוימת עשויה לכלול נפשות מרובות, וייתכן שמשפחה זו תרצה למגן חדר נוסף בבית (בנוסף לממ"ד הקיים). לגבי יציאה מהבית בזמן שיפור המיגון, התשובה היא – לחלוטין לא! בניגוד למצבים שבהם בונים ממ"ד מאפס, שיפור מיגון חדר קיים לא מכניס אתכם לתקופה של שיפוצים ובנייה מאסיבית. במקום זאת, אתם יכולים תוך כמה ימים לקבל את החדר הממוגן שלכם. לעיתים העבודה עשויה להימשך עד שבועיים, אבל ברוב המקרים מסיימים את שיפור המיגון בתום מספר ימים בודדים. זו אחת הסיבות לכך שפתרון המיגון זה נחשב לאחד מהפופולאריים ביותר בשנים האחרונות.

למה הכוונה בשיפור מיגון חדר קיים?

לאחר שמסיימים את עבודות ההכנה בחדר שעתיד להיות ממוגן, ניתן להתחיל לבצע את שיפורי המיגון הנדרשים. הנה מספר דברים שניתן לעשות כדי לשפר מיגון בחדרים קיימים על פי הנחיות פיקוד העורף:

  • חיזוק הקירות, הרצפה והתקרה: בכל סוגי המבנים והבניינים ניתן לחזק את הקירות ואת התקרה, מה שלרוב מתבצע באמצעות הוספת שכבה של בטון, קונסטרוקציות מיגון או פלדה מזוינת ועמידה במיוחד. כמו כן, ניתן גם להוסיף תמיכות נוספות לקירות ולתקרה, אבל שווה לציין את הדבר הבא – העיבוי של התקרה, הקירות והרצפה יצריך הקטנה מסוימת של החלל (בכמה ס"מ בודדים).
  • אטימת ומיגון חלונות ודלתות: בכל סוגי החדרים הממוגנים, שיפור מיגון חדר קיים יהיה חייב לכלול את האטימות של כל החלונות והדלתות בחדר. זאת, באמצעות החלפת החלונות והדלתות לכאלו אשר מסוגלים לעמוד ברסיסים והדף.
  • התקנת מערכת סינון ואוורור: על מנת למגן את החדר על פי הנחיות פיקוד העורף, יש להתקין מערכת אוורור בחדר. באופן זה, יהיה ניתן לספק אוויר נקי ליושבי החדר המוגן גם אם יצטרכו לשהות בו שהות ממושכת.
  • התקנת אמצעי כיבוי אש: חשוב להתקין אמצעי כיבוי אש בחדר המוגן, כגון מטפים לכיבוי אש וגלאי ו\או גלאי אש ועשן.

כמה עולה שיפור מיגון חדר קיים?

מחיר שיפור מיגון חדר קיים יכול להשתנות בהתאם לרמת האבזור והמיגון שאתם מעוניינים להתקין. עם זאת, ברוב המקרים הפרויקט מהסוג הזה יהיה משמעותית יותר זול מאשר בניית ממ"ד מ-0. בתוך כך, מחיר שיפור מיגון חדר קיים עומד על 110,000 ₪ + מע"מ. מנגד, ישנן אפשרויות אפילו זולות יותר. רגע לפני שתחליטו איזה סוג פתרון מיגון אתם מעדיפים בביתכם, כדאי גם להכיר את הממ"ד הנייד. ממדים ניידים הם מבנים מוכנים מראש, כאלו המגיעים ישירות מהמפעל אליכם לחצר. אלו אפילו זולים יותר מאשר שיפור מיגון חדר קיים. אלו הם המחירים הנפוצים בשוק:

  • מחיר בניית ממ"ד נייד 4 מ"ר ברוטו יעמוד על כ-60,000 ₪ + מע"מ.
  • מחיר בניית ממ"ד 13 מ"ר ברוטו יעמוד על כ- 120,000 ₪ + מע"מ.
  • מחיר בניית ממ"ד 8 מ"ר ברוטו יעמוד על כ-90,000 ₪ + מע"מ.

מה כולל שיפור מיגון חדר קיים?

שיפור מיגון חדר קיים כולל, בראש ובראשונה, את הערכת המצב הקיים של החדר. לאחר שמבצעים את עבודות ההכנה השונות, מחזקים קודם כל את קירות, תקרת ורצפת החדר בחומרי בטון וחומרים מרוכבים אחרים, פלדה ועוד. יש לשים לב בנקודה הזאת לדגש הבא – לעיתים יהיה צורך לפרק את הריצוף של החדר על מנת לחזק את הרצפה לפי הנחיות פיקוד העורף. כמו כן, דבר חשוב נוסף שצריך לדעת הוא, העובדה שהעיבוי של קירות ותקרת החדר יובילו לכך שהחדר יקטן בכמה סנטימטרים (בד"כ כ-20 – 27 ס"מ). לנוחיותכם, הנה הפעולות הכלולות בתהליך שיפור מיגון חדרים קיימים:

פעולת שיפור מיגון חדר קיים מידע נוסף
התקנת קונסטרוקציות עיגון הקונסטרוקציות מתבצע ישירות לשלד של המבנה.
חיזוק ריצוף ותקרה בעוד שהרצפה עשויה להיות מחוזקת באמצעות קורות פלדה, החיזוק של התקרה יבוצע בהתאם לאותה שיטה ברוב המקרים.
מיגון קירות החדר המיגון של הקירות עשוי חיפויים מיוחדים אשר מותקנים על גבי אותן קונסטרוקציות חיזוק.
התקנת פתחים בחדר כל פרויקט של שיפור מיגון חדר קיים חייב לכלול גם את ההחלפה של הדלת וחלונות החדר (לדלת רסיסים וחלונות מחוזקים).
התקנת תשתיות בחדר חשמל, תשתיות תקשורת וצנרת, מערכת סינון אוויר ותאורת חירום.

לסיכום, פתרון מיגון: במה הכי מומלץ לבחור? קבלו ייעוץ!

בשורה התחתונה, פתרון המיגון האידיאלי עבורכם הוא זה שיענה על כלל הצרכים הביטחוניים שלכם. כמו כן, כדאי להביא בחשבון את השקט הנפשי המתקבל כתוצאה ממיגון. במילים אחרות, חדר ממוגן יותר = שקט נפשי מוגבר. לכן, גם אם אתם צריכים להשקיע כמה שקלים נוספים על שיפור מיגון החדר שלכם, זה יהיה שווה את זה. האופציות שיעמדו בפניכם יהיו: שיפור מיגון, התקנת חדר ממ"ד נייד, הפיכת חדר לממ"ד או בניית ממד בבית. אם אתם צריכים סיוע נוסף בבחירת פתרון המיגון לביתכם, צרו עמנו קשר ==> קבלו ייעוץ ללא התחייבות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

עידן מיגון

עידן מיגון מספקים פתרונות חדשניים למיגון מבנים, המקנים הגנה מירבית וביטחון. החברה מתמקדת בבניית מיגוניות וממדים ניידים, מיגון חדרים קיימים, בניית ממדים בבתים ובניינים ובפתרונות מיגון נוספים המגנים מפני איומים שונים.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר