מיגון חדר פנימי

מה חשוב לדעת על מיגון חדר פנימי, וכמה יעלה?

התהליך של מיגון חדר פנימי כולל כמה וכמה שלבים שונים, כאשר המטרה של פעולה זו היא הקניית ביטחון ושקט נפשי. אם גם לכם נמאס להיות חרדים בזמן הריצה למקלט של הבניין, יש כמה פתרונות מיגון שיכולים להיות רלוונטיים לכם – קראו פה את כל המידע.

מה זה מיגון חדר פנימי?

מיגון חדר פנימי הוא פתרון מיגון חלופי לבניית ממ"ד, מה שאומר שאתם לא תצטרכו להתעסק עם כל מה שכרוך בבנייה, פסולת שיפוצים, אי נוחות כללית וארוכת טווח בעקבות אותם שיפוצים וכולי. בפועל, הפתרון מהסוג הזה מתאים בעיקר לבניינים משותפים שאינם מצליחים להתאחד לכדי 61% לבניית הממ"דים. לחילופין, מיגון חדר פנימי מתאים גם לבניינים ישנים שבהם מלכתחילה לא קיים ממ"ד. כמו כן, פתרונות המיגון הפנימיים מתאימים גם לדיירים המתקשים לנוע אל מחוץ לדירה בשעת האזעקה. מבחינת ההתאמה לסוגי הדירות, מיגון מהסוג הזה הינו פתרון אוניברסאלי, כלומר מותאם לכל סוגי הנכסים.

house-made-with-clouds

למי מיועד מיגון חדר פנימי?

מיגון חדר פנימי מיועד בעיקר עבור בניינים ישנים שאין בהם חדרי ממ"ד תקניים, אבל לא רק. לא פעם, אנשים בוחרים למגן חדר נוסף בבית למרות שכבר יש להם ממ"ד אחד. ההחלטה הזאת יכולה להציל חיים, במיוחד בבתים גדולים אשר מקורבים לקו העימות. במקרים רבים, הבחירה נופלת על חדרי הילדים בבית, אבל אין הכרח כזה. אם רוצים, אפשר אפילו להחליט שממגנים את כלל החדרים בבית, אבל פרויקט מהסוג הזה כבר יעלה משמעותית יותר כסף. נוסף על כך, מיגון חדרים פנימיים מיועד גם בבתים שבהם מתגוררים אנשים מבוגרים או אנשים עם מוגבלויות תנועה מסוימות. באופן הזה, כשיש חדר ממוגן צמוד, אותם אנשים לא יצטרכו להתרוצץ באמצע הלילה לממ"ד או למקלט של הבניין.

מה כולל מיגון חדר פנימי?

בראש ובראשונה, יש לתכנן את המיקום האסטרטגי והנכון על מנת למגן חדר כזה או אחר בבית. בהתאם לבדיקת מהנדס, החדר חייב להיות ממוקם בחלק המוגן ביותר של הבית, לרוב בחדר האמבטיה או במטבח, אבל לא בהכרח. כמו כן, החדר חייב להיות בעל דלת מסוג הדף רסיסים וכן מצויד בחלונות מוגנים. לכן, התהליך של מיגון חדר פנימי תמיד יכלול גם את ההחלפה של הדלת והחלונות בחדר. נוסף על כך, החדר חייב להיות מאוורר היטב, כדי שניתן יהיה לשהות בו זמן ממושך ולכן, הנחיות פיקוד העורף גורסות כי בכל חדר ממוגן תהיה מותקנת מערכת סינון אוויר.

כמה יעלה מיגון חדר פנימי?

עלות מיגון חדר פנימי משתנה בהתאם לכמה פרמטרים שונים, כאשר המחיר הממוצע יעמוד על כ-110,000 ₪ + מע"מ. יש לציין, חשוב לזכור כי זהו מחיר שייקבע בהתאם לגודל החדר, לסוג הדלת והחלונות ולסוג המיגון הנוסף הנדרש. באופן כללי, את העלויות האלו גם ניתן להוזיל. כיצד? בכמה מילים פשוטות – השוואת מחירים בין חברות מיגון חדרים פנימיים. מחקר שוק כזה, בעודו לוקח כמה דקות בודדות, יכול לחסוך לכם אלפים של שקלים בכיסים. לכן אסור לוותר על זכותכם הצרכנית לעשות סקר שוק.

סוגי מיגון חדר פנימי שחשוב להכיר

קיימים מספר סוגים של תהליכי מיגון חדר פנימי:

  • מיגון חדר פנימי בתקן פיקוד העורף: מיגון זה כולל את ההתקנה של דלת רסיסים חזקה וגם חלונות מחוסמים, המתוכננים לעמוד בפני פגיעה של רקטות ומטעני חבלה. כמו כן, בתהליך זה יבנו קונסטרוקציות מחוזקות וכן יעובה הבטון בחדר.
  • מיגונית מוכנה: זוהי מיגונית עשויה חומרים מרוכבים ופלדה, אשר מגיעה מוכנה מהמפעל ומותקנת אצלכם בתוך הבית או בחצר. מיגוניות אלו נחשבות בטוחות כמו רוב חדרי הממ"ד, והעלות נמוכה בהשוואה לאלו.
  • מיגון חדרים פנימיים מותאמים: את סוג המיגון הזה ניתן להתאים לצרכים הספציפיים של הדיירים, כגון הוספת מערכת אוורור מתקדמות או כל אבזור אחר שישמש אתכם בממ"ד. יש לציין כי חדרים אלו נבנים בגדלים גדולים או קטנים מ-9 מ"ר בהתאם לאישור פיקוד העורף.

מיגון חדר פנימי – טיפים לבחירת החדר עצמו

כאשר מתכווננים על סוג מסוים של מיגון חדר פנימי, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע וכן עם מהנדס מוסמך ומיומן שיוכלו להתאים את הפתרון הטוב ביותר לצרכים שלכם. בחלק גדול מהמקרים, אנשים בוחרים לשפר את המיגון של החדרים הכי גדולים בבית, אבל זה לא בהכרח יהיה הצעד הנכון. בפועל, בד"כ יהיה מומלץ לבחור בחדר עם חלונות קטנים. זאת, מכיוון שחלונות יכולים להוות נקודות תורפה במיגון החדר. בנוסף, קחו בחשבון את הפרמטרים הבאים:

  • מומלץ לבחור חדר שמלכתחילה יש בו קירות עבים. קירות עבים יספקו הגנה טובה יותר מפני רסיסים ופגיעה ישירה, וכאשר מעבים אותם ב-20 ס"מ לכל הפחות – המיגון נעשה אפילו טוב יותר.
  • כדאי לבחור חדר ללא פתחי אוורור או פתחי שירות (כמו מרפסת שירות) פתחים אלו יכולים לשמש כנתיב חדירה של פגיעה ישירה או רסיסים.

לסיכום, מהן העלויות הנלוות למיגון חדר פנימי?

בנוסף למיגון החדר עצמו, כמובן שחשוב גם לנקוט בסוגים שונים של אמצעי זהירות כדי להגן על עצמכם במקרה של אירוע חירום. בסופו של יום, מחיר מיגון חדר פנימי כולל בתוכו גם התקנת תשתיות, מכיוון שפיקוד העורף מחייב את אלו (חשמל, מערכת סינון אוויר, תאורת חירום ועוד). לכן, גם אם חברת המיגון מוסרת לכם מחיר מסוים על הפרויקט, תמיד תוודאו שאותה הצעת מחיר כוללת בתוכה את כלל העלויות הנלוות לתהליך. העלויות האלו עשויות להסתכם באלפי שקלים, ככה שחשוב להיות מוכנים לכך מראש ולחשב תקציב בצורה מסודרת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

עידן מיגון

עידן מיגון מספקים פתרונות חדשניים למיגון מבנים, המקנים הגנה מירבית וביטחון. החברה מתמקדת בבניית מיגוניות וממדים ניידים, מיגון חדרים קיימים, בניית ממדים בבתים ובניינים ובפתרונות מיגון נוספים המגנים מפני איומים שונים.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר