הובלת מיגונית מחיר

המיגונית היא בעלת חשיבות רבה בשימור חיי האזרחים במדינה. כאשר נחפש מרחב מוגן, חשוב להבחין כי המיגונית עומדת בתפקיד ההגנה על אנשים בפני שתי תופעות עיקריות בפיצוץ: הדף והרסס. הדף הוא גל של אוויר דחוס המתפשט ממקום הפיצוץ בדמות גל רחב של מים. דומה לגל מים, הדף מנסה למצוא דרכים קלות לעבור, כאשר פוגש מכשולים קטנים, כמו חתיכות נייר, הוא מתעלם מהם בלי תהליך הפרעה. אך כאשר הדף נתקל במכשול, הוא עשוי להתחזק וליצור אפקט הגברה, כפי שקורה עם גלי קול בחדר סגור. התופעה של הדף שמתחזק ומגביר את הגל עלולה להיות קטלנית.הרסס הוא התפרצות של רקטה או טיל המיועד לגרום לנזקים על ידי חלקים העפים בכיוונים שונים. הרקטה או הטיל מורכבים ממעטפת חיצונית וחומר נפץ בתוכם. בפיצוץ, המעטפת מתנפצת וחלקיה מתפוצצים במהירות רבה לכל הכיוונים. במקרים כאלו, הרסיסים מתפוצצים בצורה קטלנית. בתהליך זה, הרסיסים הנוצרים עלולים לגרום לפגיעה קטלנית בגוף האדם. על מנת להגן מפני תופעות אלו ניתן להיעזר במיגונית..

toy-model-house-held-hands-close-up

מהי מיגונית?

מיגונית היא מבנה נייד המיוצר מבטון מיוחד, מעניק הגנה מוגברת במקרי חירום. היא נוצרת בתהליך ייחודי של יציקה אחת, בדומה לבניית ממ"ד. תפקידה המרכזי של מיגונית הוא להגן על אנשים במרחב הציבורי מפגעים כמו רסיסים ונזקים מהדף.

מיגונית נפוצה באזורים עם זמן תגובה קצר, כגון אזורים המחויבים בהתנגדות כמו מרחב 'עוטף עזה'. היא מהווה פתרון זמני במרחב הציבורי עבור אנשים שאינם יכולים להגיע למרחבים מוגנים בעת חירום.

היתרון המשמעותי של מיגונית הוא עלויות הבנייה הנמוכות בהשוואה לבניית ממ"ד. כמו כן, אין הגבלה על גודלה של המיגונית, לעומת הממ"ד, ולכן ניתן ליצור מרחבים גדולים יותר באמצעות שימוש במיגונית.

 התקנת המיגונית

ההתקנה של מיגונית בבית פרטי היא תהליך נוח ויחסית פשוט. בניגוד לממדים שדורשים בנייה מאפס ותהליך שכולל חפירות והכנת השטח, התהליך של התקנת מיגונית מתחיל עם הזמנת המיגוניתוייצור שלה בהתאם לצרכי הלקוח בכל הנוגע לגודל ואלמנטים נוספים.

לאחר הזמנת המיגונית, התהליך הבא הוא הכנת האזור בחצר הבית להתקנה. תהליך זה כולל בדרך כלל הכנת שטח ריק ומישורי להצבת המיגונית. לאחר הכנה זו, המיגונית מועברת למקום היעד באמצעות מנוף. במקום, בעזרת המנוף, המיגונית מונחת במקום שהוקצה לה, על משטח שהוכן מראש להתקנה. לאחר המיקום, המיגונית מוכנה לשימוש.

כל דייר יכול לבחור אם לחבר את המיגונית לחיבורי מים וחשמל לשימוש ארוך טווח, כאשר יש צורך.

גודל המיגונית

אחד הפרמטרים הבולטים שישפיעו על המחיר של הובלת מיגונית הוא גודל המיגונית והמשקל שלה. קיים מגוון רחב של ממדים וגדלים ולמיגוניות. לדוגמא ניתן לרכוש מיגונית בגודל של 1.5 מטר על 1 מטר או במיגונית של 2 מטר על 3 מטר או במיגונית של 4 מטר על 4 מטר ועוד. הגובה החיצוני נע בין 2.50 מטר ל-3.10 מטר. (מינימום גובה פנימי הוא 2 מטר, עם תוספת של 30 ס"מ בטון לגג ו-20 ס"מ בטון לרצפה).

כמובן שגודל המיגונית הוא גורם שמשפיע גם על משקל המיגונית שעשוי להגיע עד 30 טון. ככל שהמיגונית גדולה יותר וכבדה יותר, כךיהיה צורך להשתמש במשאית מנוף גדולה יותר.

יש לקחת בחשבון שניתן לבחור במיגונית פעמון המיועדת לשימוש בבתים פרטיים קטנים. מיגונית זו היא קלה באופן משמעותי ומשקלה עשוי להיות כ-10 טון, מה שמאפשר הזזה והצבה בעזרת משאית מנוף רגילה. לעיתים אין צורך במשאית מנוף בגודל של 300 טון עבור פריקה והצבה במקום היעד.

הובלת מיגונית – מרחק

כאשר בוחנים את הפרמטרים שמשפיעים על המחיר של הובלת מיגונית יש לקחת בחשבון גם את מרחק ההובלה. המרחק ומאפייני הדרך משפיעים ישירות על מחיר הובלת מיגונית. הפער במחיר בין הובלת מיגונית בכביש סלול במרחק של 25 קילומטר להובלת מיגונית בין שתי נקודות במרחק של 50 קילומטרים, כולל נסיעה בדרך לא סלולה, הוא משמעותי.

בנוסף, העברת ממ"ד מוכן ומיגוניות תשפיע על המחיר בהתאם לרוחב ולגובה של הממד היביל. האם דרוש רכב ליווי, וגם המגבלות בגובה במסלול, הן רק חלק מהשקפת התמחור עבור הובלת המיגונית בהתאם לממדים ומאפייני הדרך.

הובלת מיגונית – תנאי השטח

המחיר להובלת מיגוניתמושפע גם בהתאם לתנאי השטח באתרי הטעינה והפריקה. כאשר הטעינה מתבצעת באתר היצרן, לעיתים היא נעשית על ידי אמצעי טעינה של היצרן, תהליך שנחשב לפשוט ומהיר. במקרים נוספים, הטעינה מתבצעת על ידי משאית המנוף עצמה.

כאשר מדובר בהעברת מיגוניות או ממד מוכן בין שני אתרים עם גישה מורכבת, תנאי השטח משפיעים על תהליך הטעינה והפריקה. המחיר להובלת המיגונית צריך לכלול את ההשפעה הישירה של המרחק בין נקודת הגישה הקרובה ביותר למשאית.

אפילו כאשר המיגונית אינה גדולה, במרחק רב מנקודת הגישה של המשאית, עשויים להיות דרושים משאיות מנוף עם זרוע ארוכה או אף גיבוי של מנוף בגודל של 300 טון לביצוע ההצבה במקום היעד עבור כל ממד מוכן. לכן, יש לקחת זאת בחשבון כאשר מקבלים הצעת מחיר להובלת מיגונית.

הובלת מיגונית מחיר – כמה זה עולה?

כפי שהבנו ישנם פרמטרים שונים שישפיעו על המחיר של הובלת המיגונית כמו גודל המיגונית, המשקל שלה, מרחק ההובלה, תנאי השטח והגישה לאתר הפריקה. באופן ממוצע, המחיר להובלת מיגונית ינוע סביב 3,000 שקלים. יש לקחת בחשבון שהמחיר יעלה בהתאם למורכבות הגורמים שציינו. ישנם מקרים בהם מחיר ההובלה יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים בעקבות גודל העבודה והמורכבות שלה.

לדוגמא, אם תבחרו במיגונית עם קיר הדף בגודל של 5 מ"ר המחיר כולל הובלה ינוע סביב 70,000 שקלים. לעומת זאת, המחיר למיגונית עם חלון מקלט ודלת מקלט בגודל של 4 מ"ר, כולל הובלה, ינוע סביב 75,000 שקלים. לכן, מומלץ לקבל הצעת מחיר שרלוונטית לכם ולצרכים שלכם.

woman-hands-holding-paper-house-model

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

עידן מיגון

עידן מיגון מספקים פתרונות חדשניים למיגון מבנים, המקנים הגנה מירבית וביטחון. החברה מתמקדת בבניית מיגוניות וממדים ניידים, מיגון חדרים קיימים, בניית ממדים בבתים ובניינים ובפתרונות מיגון נוספים המגנים מפני איומים שונים.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר