ממד מוכן מחיר: כל הפרטים

ממד מוכן

בין אם מחפשים לבנות ממ"ד או להוסיף אחד מוכן לשטח ביתכם, ממד מוכן מחיר הוא רק היבט אחד שחשוב להביא בחשבון. מעבר להיבט של המחיר, חשוב להדגיש את הנחיות פיקוד העורף, סוג הממ"ד, עובי הקירות שלו, סוג האבזור והתשתיות שלו ועוד – קראו כאן. 

מהו ממ"ד מוכן?

ממ"ד מוכן הוא בעצם סוג של מיגונית ניידת, שעבר את כל הבדיקות הנדרשות על מנת להיחשב כמיגונית תקנית. ממ"ד מוכן חייב לעמוד בתקן הישראלי של פיקוד העורף, שקובע את דרישות הבטיחות והביצוע של בניית מקלטים וממ"דים מסוגים אלו. אם הממד עומד בתקנות פקע"ר הוא כולל את כל המרכיבים הדרושים לתפקודו, כגון: קירות עמידים בפני פגיעות של רסיס או פצצה, תקרה חזקה בעובי של 30 ס"מ, דלת חסינה בפני אש, מערכת אוורור ותאורה, מערכת כיבוי אש, מערכת תקשורת ועוד. יש לציין, הממ"ד המוכן מגיע מוכן להתקנה, כך שניתן להרכיבו בקלות ובמהירות (בד"כ בתום 21 ימי עסקים מקבלת האישורים הנדרשים). 

positive-muslim-family-enjoying-their-new-apartment-collage

כמה מהיתרונות והחסרונות העיקריים של ממ"ד מסוג זה:

לברר לגבי ממד מוכן מחיר זה דבר אחד, בעוד שבמקביל חשוב גם להבין את היתרונות של חדרי הממ"ד המוכנים. הנה כמה מהיתרונות החשובים ביותר של חדרי ממד מוכן:

  • התקנה מהירה וקלה, בד"כ בתום 21 ימי עסקים מרגע קבלת היתרי הממ"ד. 
  • פתרון יעיל למבנים קיימים שאין בהם אפשרת להוספת ממ"ד בנוי. 
  • מתאים לשימוש זמני או קבוע, ככה שניתן למקמו או להסירו בהתאם לצורך. 

כמו כן, מכיוון שמדובר בביטחון של אנשים, חשוב גם לציין כמה חסרונות של ממ"ד מוכן:

  • חלק מחדרי הממ"ד המוכנים אינם תקניים לפי הנחיות פיקוד העורף.
  • ממ"ד מוכן עשוי להיות פחות עמיד מאשר ממ"ד קבוע. 
  • חדרי ממד מוכנים עלולים להיות פחות נוחים מחדרי ממ"ד בנויים וקבועים.

תקנים הבטיחותיים לחדרים מוגנים אלו

רגע לפני שמגרילים מספר הצעות מחירים עבור ממ"ד מוכן, יש לקחת בחשבון כי ממד מוכן נבנה במפעל, קרי אינו נבנה בשטח שעבורו הוא מיועד. במילים אחרות, מכיוון שחדרים ממוגנים אלו מיוצרים במפעל, חשוב לוודא מראש כי הממ"ד שתרכשו יעמוד בתקני הבטיחות השונים. למשל, נהוג לבנות קירות של ממדים מוכנים בעובי של 30 ס"מ, בזמן שעובי הרצפה בד"כ יעמוד על 20 ס"מ. עם זאת, היבטי הבטיחות השונים משתנים בהתאם לכמה גורמים, למשל, הגורם הגאוגרפי. כלל האצבע הוא, שככל שתדרימו או תצפינו לאזורי קווי הגבול, ככה הדרישות של ממד מוכן יהיו מחמירות יותר לפי הנחיות פקע"ר.  

מה המחיר להובלת הממ"ד המוכן?

כאשר מבררים לגבי ממד מוכן מחיר, חשוב לוודא כי מחיר הממ"ד הניתן לכם כולל את הובלתו למקום היעד. כלל האצבע הוא, למצוא ספק אשר ממוקם אליכם גאוגרפית. ככל שההובלה תיקח יותר זמן ותצריך גמיעה של יותר קילומטרים, ככה מחיר הובלת ממ"ד מוכן יהיה גבוה יותר. באופן כללי, ניתן למצוא חברות המובילות ממדים מוכנים בעלויות ממוצעות של כ-3,000 – 5,000 ₪ ומעלה. עם זאת, העלויות האלו יכולות להשתנות ומשתנות בהתאם לסוג הממ"ד והגודל שלק, המשקל של הממ"ד וכולי. על מנת להשיג את המחירים התחרותיים ביותר, כדאי לסקור באינטרנט מחירון הובלת והצבת ממדים מוכנים. 

מה עדיף, חדר מוגן מובנה או נייד?

התשובה לשאלה זו תלויה במספר גורמים, כאשר בחלק מהמקרים יהיה מומלץ להתקין ממ"ד מוכן ובפעמים אחרות – הוספת ממ"ד מובנה. הנה כמה מההיבטים שאנחנו ממליצים לקחת בחשבון:

  • תקציב: ממ"ד מובנה הוא פתרון מיגון יקר יותר מאשר ממד נייד או מוכן. עלות הקמת ממ"ד מובנה נעה בין 120,000 ל-150,000 ש"ח, בעוד שעלות ממ"ד מוכן נעה בין 50,000 ל-100,000 ש"ח.
  • מקום: ממ"ד מוכן מצריך מיקום ייעודי, שבדרך כלל נמצא מחוץ לחללי הבית השונים. אם אין מספיק מקום בחצר, או אם החצר קטנה מדי, לא ניתן להציב את הממד המוכן. 
  • נוחות: ממ"ד מובנה הוא פתרון מיגון קבוע ולפיכך, גם נוח יותר וניתן לעיצוב בדרכים שונות. הוא נמצא באותו מקום כל הזמן, ולא צריך להזיזו במקרה הצורך. ממ"ד מוכן, לעומת זאת, המהווה פתרון מיגון נייד ו\או זמני שניתן להסרה בעת הצורך.

יש לציין, אם התקציב הוא גורם מרכזי עבורכם, ממד מוכן הוא הפתרון העדיף. הוא זול יותר ממ"ד מובנה, ואפשר להציב אותו במיקומים שונים. ממ"ד מובנה הוא הפתרון העדיף, במקרה שיש לכם את האופציה להרחיב בנייה במבנה.

איך להוזיל עלויות הצבת ממד מוכן?

כאמור, ממד מוכן מחיר הוא רק היבט אחד בין גורמים רבים שצריך לקחת בחשבון. העלויות האלו משתנות בהתאם לצרכים שלכם מהממ"ד, כאשר רוב הממדים בד"כ יצריכו גם התקנת מערכת סינון אוויר לפי הנחיות פקע"ר, מיזוג אוויר, תשתיות על סוגיהן (חשמל, צנרת וכו'), התקנת תאורה ועוד. יתרה מכך, יש לשקלל גם את העלויות אשר כרוכות בהובלת הממד, במקרה שהמחיר הניתן לכם אינו כולל את הובלת המנוף עצמה. על מנת להוזיל את העלויות הכרוכות בכך, כולל את עלויות הכנת תשתית הבטון לממ"ד, יש לערוך סקר שוק – המשיכו לקרוא. 

לסיכום, כמה מילים על סקר שוק 

בסופו של דבר, ההיבט של הביטחון הרבה יותר חשוב מאשר ההיבט הכלכלי. לכן, גם אם אתם מוצאים את עצמכם משלמים קצת יותר על ממד בטיחותי מאוד, העלות הנוספת תהיה שווה את זה. עם זאת, השוואת מחירים בין חברות שונות יכולה לחסוך לא מעט כסף, לפעמים אפילו עד כדי עשרות אחוזים ממחיר הממ"ד. לכן, זו ההמלצה והטיפ האחרון שנשאיר אתכם איתו – ערכו השוואת מחירים להצבת ממדים מוכנים. מעבר לכך שתוכלו לחסוך כסף, סקר השוק הזה יאפשר לכם למצוא חברות אמינות ומקצועיות העובדות תחת התקנים של פקע"ר. 

nice-toy-house

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

עידן מיגון

עידן מיגון מספקים פתרונות חדשניים למיגון מבנים, המקנים הגנה מירבית וביטחון. החברה מתמקדת בבניית מיגוניות וממדים ניידים, מיגון חדרים קיימים, בניית ממדים בבתים ובניינים ובפתרונות מיגון נוספים המגנים מפני איומים שונים.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר