הוספת ממד לבית פרטי

הוספת ממד לבית פרטי היא תהליך מרכזי וחיוני שמיועד לספק הגנה על דיירי הבית. הממד מהווה חלל אשר מספק הגנה נוספת ומעניק תחושת בטיחות לדיירים בבניין. במקרים רבים, בבניינים ישנים אין מבנים מוגנים ולכן התהליך של הוספת ממדים הפך לנפוץ וחיוני. לפניכם מאמר המפרט על הנושא ועל התהליך עצמו של הוספת ממד לבית פרטי.

מה זה ממד?

הממ"ד, מרחב מוגן דירתי, הוא חלל מוגן שמספק הגנה בפני איומים שונים וניתן לבנות אותו במגוון חללים שונים כגון בתים פרטיים, מקומות עבודה, בתי כנסת, גני ילדים, בתי ספר, ספריות, תיאטראות, קניונים ועוד. הממד מהווה מקום המספק הגנה נגד התקפות טילים ומטרתו להעניק לנו בטחון בתקופות לחימה.

הממד הוא מבנה שעשוי קירות בטון מוגנים, המעניקים חוזק ויציבות. זהו חלל אטומי המספק הגנה גם נגד גזים רעילים. על ידי הוספת ממש לבית פרטי, ניתן להנות מהגנה ואף להשתמש בחלל למגוון שימושים התואמים את צרכי הדיירים. כך הוא עשוי לשמש כחלל לשינה או כחדר עבודה, ומאפשר להרחיב את שטח הבית באופן יעיל ומשמעותי.

 חשיבות הממד ותפקידו המרכזי בהגנה על דיירים

הוספת ממד לבית פרטי היא תהליך בעל חשיבות מרכזית.בעוד הממד מתוכנן בראש ובראשונה להגנה מפני התקפות טילים, הוא יעיל גם במניעת סיכונים נוספים כגון גזים רעילים ואף רעידות אדמה.

בימינו, הממדים מותקנים לא רק בדירות מגורים, אלא גם במבנים כמו בתי ספר, גני ילדים, משרדים ועוד. בעבר, כל בניין כלל מקלט בקומה התחתונה. אך זמן ההגעה למקלט עשוי להיות ארוך ולעיתים לא יהיה זמן להגיע למקלט בזמן הנדרש.

הוספת ממד לבית פרטי מקטינה באופן משמעותי את זמן ההגעה למרחב המוגן ומשמשת ככלי מרכזי להגנה על חייהם של הדיירים. הממד מהווה רכיב בטחוני אשר מקנה תחושת ביטחון ומספק הגנה מתמידה בפני סיכונים שונים.

pexels-vecislavas-popa

היתרונות המרכזיים של הממד

הוספת ממד לבית פרטי מספקת מספר יתרונות טובים במיוחד. ריכזנו לכם את היתרונות הבולטים:

  • הגנה- בראש ובראשונה הממד מספק הגנה מושלמת עבור הדיירים. הממ"ד מאפשר הגנה איכותית נגד ירי טילים, איום ממשי שדורש הגנה יעילה. בנוסף, מכיוון שהממ"ד הוא מבנה אטומי הכולל מערכת מסננים לאוויר וכימיקלים, הוא מספק הגנה מרבית גם נגד גזים רעילים. בנוסף יש לקחת בחשבון שהממד יכול להגן על דיירי הבית גם בפני רעידות אדמה מאחר שהוא נבנה על יסודות חזקים ויציבים במיוחד.
  • חיזוק מבני- הוספת ממד לבית פרטי מציעה יתרון נוסף משמעותי – חיזוק המבנה בו היא מתבצעת. הדבר רלוונטי במיוחד לבניינים ישנים בהם מוסיפים ממדים לכלל הדירות בבניין. לצערנו בבניינים הישנים במדינה נוטים להצטבר נזקים שונים, הכוללים חלקי טיח רופפים, חלקי ברזל חלודים ועוד סימנים שונים. במצבים כאלה, הבניין זקוק לתיקון ולחיזוק. הוספת ממד מהווה פתרון יעיל לחיזוק הבניינים הישנים. על ידי התקנת ממד בדירה, הבניין מתחזק ומתקיים בצורה יציבה יותר, מספק הגנה ומאפשר שיפור באיכותו ובטיחותו.
  • פוטנציאל מרחבי- הוספת ממד לבית פרטי מאפשרת להגדיל את שטח הנכס בצורה יעילה. בעצם התקנת הממד, ישנה הזדמנות להרחיב את המרחב ולהוסיף חדר נוסף לדירה. למרות שהממד מיועד כמרחב מוגן, הוא יכול לשמש למגוון שימושים שונים. בהרבה מקרים, הממד יכול להפוך לחדר שינה נוסף או לשמש כמרחב עבודה.באמצעות זאת, ניתן להגדיל את שטח הנכס ולנצל אותו בצורה שימושית וחכמה. חשוב גם לציין כי הממד נחשב לשטח שירות, ולכן ניתן לבנות אותו גם במקרים בהם נוצלו כל זכויות הבניה במבנה.
  • העלאת ערך הנכס- הוספת ממד לבית פרטי מאפשרת להגדיל את ערכו של הנכס בצורה משמעותית. זאת מכיוון שהוספת ממד מאפשרת להגדיל את שטח הנכס, להוסיף חדר שימושי וגם להציג חלל מוגן בדירה.
  • רישוי מזורז- הוספת ממד לבית פרטי היא עסקה שכוללת יתרונות רבים כאשר בראשם האפשרות לספק הגנה לדיירי הבית. לכן, המדינה תומכת ומעודדת את אזרחיה להוסיף ממד ומספקת להם קליטת רישוי ממהירה ביישום תהליך זה.

בחירת חברת בניה להוספת ממד לבית פרטי

תהליך הוספת ממד לבית פרטי הוא תהליך שכולל שלבי בנייה שונים בהם חפירות והכנת השטח להוספת הממד. במקרים רבים נלווים לתהליך גם תהליכים שיפוץ כלליים בבית. לכן, כאשר מעוניינים בהוספת ממד לבית פרטי יש צורך לפנות לחברת בניה מיוחדת ומתאימה. קיימות חברים המתמחות בבניית ממדים ותוספות בנייה ספציפיות. יש לבחור בחברת בניה שתבצע את התהליך באופן מקצועי ויעיל. לשם כך ניתן להיעזר במספר פרמטרים מרכזיים-

  • ניסיון- בבחירת חברת בניה מאתימה יש לקחת בחשבון שמדובר בחברה עם ניסיון מרשים בתחום הבנייה ועם תיק עבודות קודמות רלוונטיות להוספת ממד לבית פרטי.
  • רישום- חשוב לבחור בחברת בנייה רשומה ומורשית לביצוע עבודות בנייה בכפוף לכללי הרשות המוסמכת.
  • זמינות- על מנת להיות בטוחים שהתהליך יתבצע במהירות וביעילות יש לוודא תחילה שהחברה זמינה לביצוע הפרויקט בזמן הנדרש.
  • מחיר- המחיר הממוצע של הוספת ממד לבית פרטי הוא כ-100,000 שקלים. לכן, לפני שבוחרים חברת בנייה יש לבדוק את המחיר שהיא מציעה. ההמלצה היא להשוות מחירים ומפרטים על מנת לבחור את ההצעה המתאימה ביותר. שימו לב שיש להימנע מבחירת ההצעה הכי זולה בלבד על מנת שהממד יהיה איכותי ויספק הגנה מתאימה.
  • המלצות- חשוב לבדוק המלצות או חוות דעת בקרבת מקום או באינטרנט לפני בחירת החברה. שימו לב שאתם משווים בין מספר המלצות ולא מסתמכים על המלצה אחת. הכי טוב לקבל המלצה ממקור ראשון אך אם אין לכם אפשרות תוכלו לבדוק במגוון אתרים ובקבוצות שונות בפייסבוק.

התייחסות לפרמטרים הללו ובחירה משוקללת תעזור לכם להבטיח ביצוע מוצלח של הפרויקט להוספת ממד לבית פרטי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

עידן מיגון

עידן מיגון מספקים פתרונות חדשניים למיגון מבנים, המקנים הגנה מירבית וביטחון. החברה מתמקדת בבניית מיגוניות וממדים ניידים, מיגון חדרים קיימים, בניית ממדים בבתים ובניינים ובפתרונות מיגון נוספים המגנים מפני איומים שונים.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר