כמה עולה לבנות ממד?

בתחילת שנות התשעים נחקק חוק חובה להתקין ממד בכל בניין חדש במדינה. אך עם זאת, למרבית המבנים הישנים חסר ממד בדירותיהם. כדי לקדם התקנה של ממדים, המדינה מציעה מגוון יתרונות והקלות בבניית ממדים. כתוצאה, הליך האישור מתבצע במהירות ברוב המקרים.חשוב להדגיש שבעת התקנת ממד חיוני לא לפגוע באיכות האוויר ובתאורה הטבעית של הדירה. חשוב גם לוודא שההתקנה אינה משנה את עיצוב הפנים בדירה ואינה פוגעת בחללים המרכזיים. אז כמה עולה לבנות ממד ומה כולל התהליך? המאמר הבא הוא בשבילכם.

collecting-wooden-constructor-like-house-close-up-shot-female-kid-s-hands-doing-different-things-together-family-home-education-childhood-charity-concept-mother-son-daughter

מה זה ממד?

לפני שנרחיב כמה עולה לבנות ממד נסביר מהו ומה היתרונות שלו. הממ"ד, ראשי תיבות של מרחב מוגן דירתי, הוא חלל מוגן המספק הגנה מפני מגוון איומים. ניתן לבנות את הממד במגוון מקומות כמו בתים פרטיים, מקומות עבודה, בתי כנסת, גני ילדים, בתי ספר, ספריות, תיאטראות, קניונים ועוד. מטרתו העיקרית היא לספק הגנה מפני התקפות טילים ולספק בטחון בתקופות לחימה.

הממד הוא מבנה בעל קירות בטון מוגנים המעניקים חוזק ויציבות. הוא מותקן על מנת לספק הגנה גם מפני גזים רעילים. ניתן להוסיף ממ"ד לבית פרטי וליהנות מהגנה, ולהשתמש בחלל למגוון שימושים המתאימים לצרכי הדיירים. בכך, הממ"ד עשוי לשמש כחלל לשינה או כחדר עבודה, מאפשר להרחיב את שטח הבית באופן יעיל ומשמעותי.

מה היתרונות של הממד?

ההוספה של ממד מביאה עימה מספר יתרונות ניכרים במיוחד. כדי להסביר זאת, ריכזנו את היתרונות העיקריים-

  • הגנה- היתרון המרכזי שמספק הממד הוא הגנה לתושבי הבית. הממד מספק הגנה רבה לדיירים, בראש ובראשונה מפני ירי טילים ואיומים ממשיים אחרים שדורשים הגנה יעילה. עם קירות בטון מוגנים ומערכת מסננים, הממד מציע הגנה גם מפני גזים רעילים ואף מפני רעידות אדמה בזכות היסודות החזקים.
  • חיזוק מבני- יתרון מרכזי נוסף הוא היכולת לחזק את המבנה כולו, במיוחד אם מדובר בהוספת ממדים לבניין. ההתקנה של ממד בבניין מעניקה חיזוק נוסף למבנה. במבנים ישנים, הממד יכול לשמש פתרון יעיל לחיזוק ותיקוני נזקים, מסייע בשמירה על יציבות הבניין ומציע שיפור בטיחותו.
  • פוטנציאל מרחבי-יתרון נוסף בהוספה של ממד הוא האפשרות להרחיב את שטח הנכס בצורה חכמה. בנוסף לשימוש כמרחב מוגן, הממד יכול לשמש למגוון שימושים, כגון חדר שינה נוסף או מרחב עבודה.
  • העלאת ערך הנכס עוד יתרון שנכלל בהוספת ממד הוא האפשרות להעלות את ערך הנכס. ההוספה של ממד מגדילה את שטח הנכס וכך משפיעה חיובית על ערך הנכס, עם הצגת חלל מוגן ושימושי.
  • רישוי מזורז- יתרון נוסף הוא האפשרות לקבל רישוי מזורז. למעשה, התהליך להוספת ממד נתמך ומעודד על ידי המדינה, מה שמקל על הרישיון והתהליך תוך עמידה בתקנים והבטחת הגנה לדיירים.

היתרונות הללו מדגישים את התרומה המשמעותית של הממד לבית הפרטי, מעל לצורך ההגנה של הוספתו במגוון הנכסים.

אז כמה עולה לבנות ממד?

אז הגענו לשאלה המרכזית- כמה עולה לבנות ממד? על מנת לענות כמה עולה לבנות ממד יש לקחת בחשבון שבניית ממד כוללת עלויות שונות, שמשתנות על פי מספר פרמטרים. בין הגורמים הללו יש לכלול את תכונות הממד, כמו סוג הדלתות, עובי הקירות, וגודל הממד עצמו. המחיר לבניית ממד, כולל בתוכו מספר פרמטרים שיש להתייחס אליהם. ריכזנו לכם טווח מחירים לפרמטרים השונים הנכללים בתהליך (המחירים לא כוללים מע"מ)-

  • קונסטרוקציה, אדריכלות ואישור פיקוד העורף- המחיר ינוע סביב 15,000 שקלים.
  • בדיקות מעבדה– המחיר ינוע סביב 2,000 שקלים.
  • ביסוס בהתאם לגישה וסוג קרקע– המחיר ינוע בין 20,000 ל-30,000 שקלים.
  • חיבור לחשמל– המחיר ינוע סביב 1,500 שקלים.
  • ממד מוכן כולל הובלה ומנוף– המחיר ינוע סביב 125,000 שקלים.

בממוצע- המחיר ינוע בין 160,000 לבין 170,000 שקלים, לא כולל מע"מ.

חשוב להבין כי המחיר תלוי בפרמטרים שונים ולכן חשוב להשוות הצעות מחיר על מנת לבחור את הפתרון המשתלם ביותר הן מבחינת מחיר והן מבחינת מקצועיות ואיכות הבנייה.

עלויות הבנייה יכולות להשתנות גם בהתאם לאזור הגיאוגרפי שבו נמצא הבית. דרישות הבנייה שונות יכולות להשפיע על המגבלות והתנאים של הממד בבית משותף. כמו כן, חשוב לציין כי התקנת ממד לא תמיד מחייבת היטל השבחה.

 מה כולל התהליך לבניית ממד?

לאחר שהבנתם כמה עולה לבנות ממד חשוב שתדעו מה כולל תהליך הבנייה. בניית הממד כוללת שלבי בניה שונים בהם בניית יסודות וקירות בטון, ולכן אם מדובר בבית משותף יש צורך בהסכמת הדיירים בבניין. יש לקחת בחשבון שיש דיירים שעשויים למנוע את התהליך בשל נושאים כגון קשיים כלכליים או דאגות לשינוי באיכות החיים בשל תהליך הבניה.

  1. קבלת הסכמה של דיירי הבניין- כפי שציינו, במקרה שמדובר על הוספת ממד בבניין, חשוב לקבל הסכמה מ-60% מדיירי הבניין. נדרשת הסכמה כתובה ולא בעל פה, ויש לקחת בחשבון את נסיבותיו של כל דייר בתהליך הזה. כמו כן, חשוב לוודא את המקום המתאים ולהתחיל את התהליך לפי האישורים הנדרשים.
  2. פניה לחברת בנייה- השלב הבא לאחר קבלת ההסכמה, חשוב לבחור חברת בנייה מקצועית ומיומנת, המאושרת ומכירה בבניית ממדים. פנייתכם תכלול בדיקת המקום, הידועות והאישורים הנדרשים להתקנת הממד.
  3. קבלת היתר בנייה-על מנת להתחיל בבנייה, נדרשים אישורים מהרשויות המקומיות. עליכם להגיש בקשה לוועדת התכנון והבנייה ולהמתין לאישור ההתקדמות בתהליך זה, שעלול לקחת זמן רב. כפי שציינו קודם, המדינה שמעודדת בניית מדדים מזרזת את תהליך קבלת ההיתרים המתאימים.
  4. תהליך הבנייה- כאשר האישורים ניתנים, ניתן להתחיל את תהליך הבנייה עצמו, הכולל התקנת הממד בבית. זמן הבנייה ישתנה בהתאם למספר הממדים ולגורמים נוספים.

כאשר תושלם הבנייה, חשוב לקבל אישורי סיום מהרשויות לפני השימוש בממדים. התהליך כולו דורש תיאום עם דיירי הבניין, הידע והכישורים המתאימים ותואם עם הרשויות הרלוונטיות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

עידן מיגון

עידן מיגון מספקים פתרונות חדשניים למיגון מבנים, המקנים הגנה מירבית וביטחון. החברה מתמקדת בבניית מיגוניות וממדים ניידים, מיגון חדרים קיימים, בניית ממדים בבתים ובניינים ובפתרונות מיגון נוספים המגנים מפני איומים שונים.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר