מיגונית קטנה מחיר

כאשר מעוניינים לרכוש מיגונית קטנה מחיר הוא רק פקטור אחד בין רבים, שצריך לקחת בחשבון טרם הרכישה והובלת המיגונית. הנה כמה דגשים שחשוב להכיר, כולל מידע לגבי מחיר מיגונית קטנה, מחיר הובלת המיגונית עם מנוף ועוד – קראו כאן. 

מה היא מיגונית קטנה והאם היא תקנית? 

מיגונית קטנה היא מבנה מוגן, אם כי לא לפי הנחיות פקע"ר בחלק מהמקרים. מבנה זה בעצם מיועד להגן על אנשים מפני פגיעה פיזית בעת אירועי חירום, כגון מתקפת טילים או רקטות מצפון או מדרום. המיגוניות הקטנות הן בדרך כלל קטנות יותר מממ"ד מובנה, אך הן עדיין מספקות רמת מיגון מסוימת. במהלך מלחמת "חרבות ברזל", או בשמה השני "מלחמת ה-7 באוקטובר", אזרחים רבים החלו להציב מיגוניות קטנות שלא בהכרח עולות בקנה אחד עם ההנחיות של פיקוד העורף. עם זאת, כנראה שאזרחים אלו מעדיפים את הפתרון הנ"ל על פני מצב בו אין להם הגנה בכלל בשעת חירום. לפני שנדבר על מיגונית קטנה מחיר, נרחיב על סוגי המיגוניות והגדלים שלהן. 

האם כל מיגונית מצריכה הובלת מנוף?

אכן כן, כל סוג של מיגונית מצריכה מנוף, אם כי סוג המנוף משתנה בהתאם לגודל המיגונית ובהתאם למשקל שלה. בעוד שישנם מנופים המותקנים בחלק האחורי של משאיות, לעיתים יהיה צורך להזמין מנוף הובלות עצמאי וחזק יותר עבור הובלת המיגונית לבית הלקוח. לכן, כאשר אתם מבררים לגבי מיגונית קטנה מחיר, יש לבדוק האם מחיר המיגונית כולל את הובלת המנוף לביתכם (מומלץ לקבל לפחות 2 – 3 הצעות מחירים מחברות שונות). 

portrait-young-son-holding-toy

סוגי מיגוניות קטנות, המחירים והגדלים שלהן 

כידוע, ישנם ספקים שונים אשר מציעים מיגוניות קטנות בטווחי מחירים משתנים. בחברת עידן מיגון, ניתן לקבל 4 סוגים שונים של מיגוניות קטנות וגדולות יותר. בין אם תבחרו במיגונית הזו או האחרת,, המיגוניות של עידן מיגון בנויות מחומרי בטון מזוין וכן קונסטרוקציות עמידות בהתאם. עובי הקירות במיגונית עומד על 30 ס"מ, בזמן שעובי הרצפה עומד על 20 ס"מ ועובי התקרה עומד גם הוא על 30 ס"מ. במקביל לכך, ניתן לבחור ב-2 סוגים עיקריים של מיגוניות קטנות:

  1. מיגוניות קטנות עם קירות הדף רסיסים, שאינן כוללות דלת המיועדת להסתגרות בממ"ד. מיגוניות קטנות אלו נבנות בגדלים של 5.3 מ"ר או 2.76 מ"ר. לגבי סוג זה, מיגוניות קטנות מחירים ינועו בין 50,000 – 70,000 ₪. 
  2. מיגוניות קטנות עם חלונות מקלט ודלתות מקלט, שבד"כ נבנות בגדלים של כ- 7 מ"ר או 4 מ"ר. מיגוניות אלו ינועו בין 75,000 – 100,000 ₪. 

היתרונות של מרחב מוגן 

לאחר שהרחבנו לגבי מיגונית קטנה מחיר, נציין כי עלות המיגונית כמעט תמיד תהיה נמוכה יותר מממ"ד מובנה, וזהו יתרון משמעותי. מיגוניות קטנות הן פתרון זול יותר מממ"ד מובנה, מכיוון שהן אינן דורשות בנייה מחדש של הבית או תהליך של הוספת ממ"ד בדירה. כמו כן, כדאי כמובן לקחת בחשבון את היתרון של הזמינות המיידית. מיגוניות קטנות זמינות לרכישה מיידית, לעומת ממ"ד מובנה שיכול לקחת מספר חודשים לבנייה. בדרך כלל, ניתן למקם את המיגונית תוך 21 ימי עסקים מרגע קבלת האישורים וההיתרים הרלוונטיים. לבסוף, יתרון חשוב נוסף הוא ההיבט של קלות התקנה. מיגוניות קטנות קלות להתקנה, ניתן להעביר אותן ממקום למקום, ולכן הן מתאימות גם לבתי קרקע וגם למרחבי חוץ שונים. 

חסרונות של מיגונית מסוג זה 

כשם שישנם יתרונות חשובים במיגונית קטנה, ככה ישנם גם חסרונות שחשוב להביא בחשבון ולהיות מודעים להם. בראש ובראשונה, בד"כ הגודל של מיגונית הוא קטן יותר מממ"ד מובנה, ולכן יכולות להכיל מספר אנשים קטן יותר. כמו כן, יש להביא בחשבון את ההיבט של הנוחות. מיגוניות קטנות הן פחות נוחות מממ"ד מובנה, מכיוון שהן קטנות יותר ויש בהן פחות מקום למגורים. לפיכך, לא ניתן לעשות במיגונית הקטנה את מה שאנשים רבים עושים עם הממ"ד שלהם – להפוך את החלל המוגן הזה לחדר נוסף בבית. לסוף, יש לקחת בחשבון את העובדה הבאה – חלק לא קטן מהמיגוניות אינו עולה בקנה אחד עם ההנחיות של פיקוד העורף. 

איך לבחור מיגונית קטנה?

כאשר בוחרים מיגונית קטנה, חשוב לקחת בחשבון כמה גורמים מלבד ההיבט של מיגונית קטנה מחיר. מעבר לכך שצריך לבחור מיגונית בגודל המתאים לצרכים שלכם, צריך גם לבחור מיגונית אשר ניתנת להובלה בקלות. בדרך כלל, הובלת מיגונית יצריך עבודה עם מנוף, מה שעשוי להוסיף לעלויות אלפי שקלים. זאת, בהנחה שמדובר על מיגונית קטנה וניידת אשר מצריכה הצבה בלבד. אבל שימו לב, לפני בחירת המיגונית צריך להכין את התשתית עבורה. בעוד שצריך ליצור משטח בטון יציב, אותו משטח חייב להיות מפולס בצורה מקצועית לפני הצבת המיגונית. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

  • מיקום המיגונית: יש לבחור מיקום בטוח למיגונית, כאשר הגורמים שיילקחו בחשבון מתבססים על הנחיות פקע"ר. 
  • חומר המיגונית: המיגוניות הקטנות עשויות בדרך כלל מקונסטרוקציות של פלדה או בטון. 
  • אבזור המיגונית: יש לבחור מיגונית הכוללת את האביזרים הנחוצים, כגון דלת חזקה, חלונות מקלט וכן מערכת אוורור.

לסיכום, כמה מילים על יעילות מרחב מוגן

מיגונית קטנה מהווה פתרון יעיל להגנה מפני פגיעה פיזית, אבל הרבה מעבר לכך, מיגוניות קטנות מספקות לאנשים את השקט הנפשי המגיע להם. מיגוניות אלו זמינות מיידית, זולות יותר מממ"ד מובנה וקלות להתקנה באופן יחסי לחדרי ממ"ד. עם זאת, חשוב לבחור מיגונית קטנה המתאימה לצרכים שלכם, כאשר יש לקחת בחשבון את הגורמים המפורטים שציינו לעיל בדף המידע הזה. כאשר לוקחים בחשבון את כלל הפקטורים החשובים, הביטחון והשקט הנפשי הם ה-"בונוס" שמגיע עם בחירת המיגונית הנכונה. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

עידן מיגון

עידן מיגון מספקים פתרונות חדשניים למיגון מבנים, המקנים הגנה מירבית וביטחון. החברה מתמקדת בבניית מיגוניות וממדים ניידים, מיגון חדרים קיימים, בניית ממדים בבתים ובניינים ובפתרונות מיגון נוספים המגנים מפני איומים שונים.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר