מיגון חדר קיים מחיר ומידע – מה צריך לדעת?

מחפשים מידע לגבי מיגון חדר קיים מחיר? אם חשבתם שפתרון המיגון היחידי הוא בניית ממ"ד, אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הפתרון הנקרא מיגון חדרים קיימים. בעלויות פחותות, בפחות זמן ועם פחות משאבים ומאמצים, יש לכם פתרון מיגון באישור פיקוד העורף – קראו כאן.

מה זה מיגון חדר קיים?

חשוב להבדיל בין מיגון חדר קיים לבין בניית ממ"ד, שכן 2 התהליכים האלו שונים בעליל האחד מהשני. בעוד שבניית ממ"ד מצריכה אישור של 60% מהשכנים בבניין, אישורי בנייה והיתרים שונים מהעירייה, מיגון חדר קיים אינו מצריך את כל אלו. למעשה, התהליך של מיגון חדרים קיימים הינו תהליך מאוד קצר, לרוב לא ייקח יותר מכמה ימים ועד שבועיים לכל היותר. ובזמן שהתהליך של המיגון אורך זמן קצר, הוא עמיד בפני טילים ורקטות כשם שחדרי ממ"ד מוגנים מפני איומים אוויריים אלו. מיד נדבר על מיגון חדר קיים מחיר, מה התהליך ומה הוא כולל, אבל קודם כל, בואו נבין מהם שלבי התהליך.

residential-house-with-shield-3d-rendering

שלבים לתהליך של מיגון חדר קיים

לפני שנרחיב לגבי מיגון חדר קיים מחיר, נציין כי ישנם כמה וכמה שלבים שונים לתהליך של מיגון חדר קיים. זאת, כאשר אף אחד מהשלבים האלו לא יצריך עבודות בנייה מורכבות, הוצאת היתרי בנייה וכולי. הנה השלבים העיקריים לתהליך של מיגון חדרים קיימים בבית:

  • קונסטרוקציות: ישנן קונסטרוקציות אשר בשלב הראשון צריך לעגן אותן למבנה, כלומר לשלד של המבנה, וזהו בד"כ השלב הראשוני לתהליך.
  • חיזוק של קירות וריצוף: על מנת למגן את קירות החדר, אנשי המקצוע יתקינו חיפויים על גבי הקירות, מה שיקטין את חלל החדר בכמה סנטימטרים בודדים (כ-27 ס"מ ברוב החדרים). בעוד שהחיזוק נעשה באמצעות חומרים מרוכבים שונים, החיזוק של הרצפה והתקרה נעשה באמצעות קורות פלדה מחוזקות.
  • פתחים בחדר: שלב זה יכלול את החלפת הפתחים של החדר לחלונות תקניים ודלת תקנית על פי פיקוד העורף.
  • תשתיות: כל תהליך של מיגון חדר קיים מחיר מחייב גם חיבור תשתיות, לרבות תשתית החשמל ומיזוג האוויר, מערכת סינון האוויר וכן הלאה.

עוד כמה פעולות להשלמת מיגון חדר קיים

לאחר שהתקנתם לוחות פלדה בחדר המוגן, חיברתם את הקונסטרוקציות הממוגנות והחלפתם את חלונות ודלת החדר, הגיע הזמן לעשות את ה-"פינישים". עבודות הגמר יכללו את ביצוע הטייח, צביעת החדר, חיבור מכשירי חשמל, התקנת אמצעים שונים לכיבוי אש ועוד. בסופו של דבר, חשוב לדעת שהחדרים האלו נשארים חדרים לכל דבר ועניין, ככה שניתן לעצב אותם בכל דרך שתחפצו בה. למעשה, ישנם לא מעט אנשים אשר מעדיפים להפוך את החדר לחדר שינה, חדר משחקים לילדים, חדר עבודה וכולי. בשעת חירום חלילה, אותו חדר יהפוך לחדר מוגן על פי התקנות של פיקוד העורף. כעת, נרחיב לגבי מיגון חדר קיים מחיר – המשיכו לקרוא.

מיגון חדר קיים מחיר – כמה עולה?

כאשר מחפשים מידע קונקרטי לגבי מיגון חדר קיים מחיר, חשוב להבין כי פתרונות המיגון האלו משתנים במחיריהם בהתאם לצרכים שלכם. באופן די כללי, אפשר להגיד שפתרונות המיגון האלו מחיר כ- 110,000 ₪. כולל מע"מ. כאשר משווים את העלויות האלו ולמחירים של בניית חדרי ממ"ד רגילים, מיד מגלים שההבדלים מתבטאים בפערים של עשרות אלפי שקלים. לכן, זה בטוח להגיד ולהדגיש שפתרונות המיגון האלו הם זולים יותר מחדרי ממ"ד, אבל לא פחות בטוחים, שזה החשוב מכל. לאחר שהבנו כמה דברים על מיגון חדר קיים מחיר, נמשיך להרחיב על הנושא של היתרי הבנייה.

היתרי בנייה עבור שיפור מיגון בבית

נמנעים ממיגון הבית בגלל החשש מבירוקרטיה מורכבת? ובכן, מיגון חדר קיים בבית אינו מצריך ממכם היתרי בנייה, חשוב לזכור זאת! כמו כן, אתם לא תצטרכו לבקש הסכמה או אישור מהשכנים שלכם, מכיוון שהשיפור של המיגון מתבצע בתוך הבית שלכם בלבד. באותה נשימה שווה גם לציין שהפתרון הזה הינו פתרון אוניברסלי, כלומר הוא מתאים בכל סוגי הבתים, הדירות והמבנים השונים. למשל, ניתן לשפר את המיגון בגני ילדים, בתי ספר, מבנים צבאיים, מבנים משרדיים ועוד. כל זאת, ללא צורך בהוצאת היתרים מהעירייה או ממשרד הבינוי והשיכון.

מיגון חדר קיים – ממגנים גם את הרצפה והתקרה?

על פי הנחיות פיקוד העורף, הרצפה, הקירות והתקרה כולם חייבים להיות ממוגנים מפני טילים, קסאמים, גרדים ורקטות מכל הסוגים. לכן, כאשר אתם מבררים לגבי מיגון חדר קיים מחיר, הקפידו תמיד לוודא שהתהליך יכלול גם התקנת לוחות פלדה מתחת לריצוף, חיזוק התקרה בבטון מזוין וכן חיזוק הקירות באמצעות קונסטרוקציות מרוכבות. לגבי הריצוף של החדר, בדרך כלל יהיה צורך לפרק אותו, להתקין את קורות הפלדה ואז להתקין מחדש את המרצפות. חשוב להדגיש, התהליך לא פוגע ולא פוגם במרצפות של החדר.

לסיכום, מה עדיף – מיגון חדר או בניית ממד?

בשורה התחתונה, כל אחד מהפתרונות הנ"ל יהיה עדיף על פני מצב בו הבית שלכם אינו ממוגן. אתם יכולים כבר עכשיו לברר לגבי מיגון חדר קיים מחיר, להזמין את אנשי המקצוע ולקבל את החדר הממוגן שלכם בתום מספר ימים (עד שבועיים בד"כ). מצד שני, אתם גם יכולים לבחור למגן את הבית שלכם באמצעות בניית ממ"ד, מה שבתורו יחזק גם את כל הבניין כולו מפני רעידות אדמה, טילים וכולי. כך או כך, לא משנה מה תבחרו, העיקר שתדעו שבביתכם אתם בטוחים. אם עדיין אינכם בטוחים בפתרון הנכון לכם, אתם יכולים ליצור עמנו קשר ואנחנו נדע לנתב אתכם בצורה הנכונה. ==> צרו קשר כעת לקבלת ייעוץ ללא התחייבות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

עידן מיגון

עידן מיגון מספקים פתרונות חדשניים למיגון מבנים, המקנים הגנה מירבית וביטחון. החברה מתמקדת בבניית מיגוניות וממדים ניידים, מיגון חדרים קיימים, בניית ממדים בבתים ובניינים ובפתרונות מיגון נוספים המגנים מפני איומים שונים.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר