חדר שיפור מיגון

מה חשוב לדעת על חדר שיפור מיגון, וכמה הפרויקט יעלה?

מה כולל התהליך של חדר שיפור מיגון, כמה יעלה וכיצד יש להתכונן לכך? אם אתם עייפים מלרדת למקלט הבניין בזמן אזעקות, בדף הבא, ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת כדי שתוכלו להקנות לעצמכם את הביטחון והשקט הנפשי שאתם צריכים – קראו כאן.

באילו אזורים בארץ כדאי לשפר מיגון?

בסופו של דבר, הלקחים של העבר כבר לימדו את כולנו שהאיומים על ישראל הם אורכיים ורוחביים. לכן, התהליך של חדר שיפור מיגון מומלץ לכל מי שמעוניינים לקבל שקט נפשי. בין אם אתם מתגוררים בצפון, בדרום או במרכז הארץ, כדאי לשקול את שיפור המיגון. כך תדעו שבעת צרה חלילה, יהיה לכם מקום מוגן לשהות בו. בנקודה זו שווה לציין, שהמדינה אפילו מעניקה מענקים לבנייה של ממדדים בגין מגורים באזורי קו העימות. אם החלטתם על שיפור המיגון ולא בהכרח על בניית ממ"ד, המאמר הבא בשבילכם. בשלב הראשון, נרחיב על המקרים שבהם מומלץ לשפר את המיגון בבית – המשיכו לקרוא.

באילו מקרים צריך חדר שיפור מיגון?

במקרים מסוימים נדרש חדר שיפור מיגון כאשר הבניין מאוד ישן ולא קיים בו ממ"ד, אך לא בלבד. כמו כן, ישנם מקרים שבהם חדר מסוים בבית אמנם עבר שיפור מוגן, אבל הוא אינו עומד בתקנים של ממ"ד לפי ההנחיות של פיקוד העורף. במקרים כאלה, שיפור המיגון יאפשר לחדר לעמוד בתקנים ולהגן על הדיירים בצורה טובה יותר. בין אם בעקבות סיבה זו או סיבה אחרת, שיפור מיגון לחדר יכול להתבצע במספר דרכים, כגון: עיבוי וחיזוק קירות בטון ו\או הוספת קורות פלדה. יש לשים לב, חשוב לקבל ייעוץ מקצועי מחברה מוסמכת לפני שמשפרים את המיגון לחדר. בהתאם לסוג המבנה, החברה תוכל להמליץ על הפתרון המתאים ביותר לחדר בכפוף לצרכים הספציפיים של הדיירים.

house-glass-shield-protection-concept-3d-rendering

מהן עבודות ההכנה של שיפור מיגון חדר קיים?

ישנם מספר דברים וכמה טכניקות שאפשר לשקול כדי לשפר את המיגון של חדר קיים בביתכם, גם ללא בניית ממ"ד סיזיפית המצריכה חודשים על גבי חודשים של עבודת בנייה. לפני שניגשים לתהליך (בהמשך נסביר מה הוא כולל), הדבר החשוב ביותר הוא להעריך את המצב הקיים של החדר. לכן, חשוב לבדוק את מצב הקירות על ידי אנשי מקצוע מורשים, כמו גם את התקרה והרצפה. באופן זה יהיה ניתן לזהות נקודות תורפה פוטנציאליות אשר עלולות לסכן חיים במהלך מתקפת טילים, כימית או ביולוגית. לדוגמה, אם הקירות דקים מאוד, ישנים או שמא יש בהם חלונות גדולים שאינם תקניים, הם יהיו פגיעים יותר להדף ולרסיסים.

מה כולל התהליך של חדר שיפור מיגון?

התהליך של חדר שיפור מיגון יכול להשתנות בין בית אחד לשני, בהתאם לצרכים של הדיירים ולסוג המבנה. בפועל, התהליך הזה אינו כולל שום דבר אשר קשור לבנייה. מה שמאופיין עם בניית חדרי ממ"ד באמצעות שיפוצים מורכבים – אינו רלוונטי במקרה של שיפור מיגון. את השיפור במיגון החדר מבצעים באמצעות כמה טכניקות הכוללות את חיזוק הקירות, חיזוק התקרה, הרצפה וכן התקנת מערכות מתאימות. למשל, מערכות סינון אוויר וכן מערכות כיבוי אש וחשמל. כדי להבין יותר לעומק מה כולל התהליך של שיפור המיגון בחדר, צריך לפרק אותו לכמה שלבים – המשיכו לקרוא.

היתרונות של חדר שיפור מיגון

כאמור, השלבים של חדר שיפור מיגון כוללים כמה פעולות שונות, שמהותן היא לשפר את המיגון בפני מתקפת טילים ורקטות, כמו גם מפני רעידות אדמה ואש. בתוך כך, לפעולה זו יש כמה וכמה יתרונות חשובים על פני בניית ממ"ד, הנה היתרונות של התהליך:

יתרון חדר שיפור מיגון מידע נוסף
תקשורת חופשית בחדר בניגוד לחלק מחדרי הממ"ד הסטנדרטיים, חדרים משופרי מיגון אינם חוסמים את השידור והקליטה של טלפונים ניידים.
תהליך ההתקנה קצר בדרך כלל, תהליך חדר שיפור מיגון אורך כ-5 – 9 ימים, מה שהופך אותו קצר משמעותית מאשר בניית ממ"ד.
הגנה חזקה שיפור המיגון בחדר יאפשר לכם לקבל הגנה אופטימלית אשר מותאמת כנגד איומי פצצות, טילים, רקטות ועוד.
לא צריך היתרים של בנייה תהליך של חדר שיפור מיגון אינו מצריך ממכם להוציא היתרי בנייה, בזכות העובדה שמדובר בעבודת פנים בתוך הבית בלבד.
ללא פסולת שיפוצים בניגוד לבניית ממ"ד, התהליך של שיפור המיגון בחדר לא יוצר פסולת, אבק וצורך לפנות את אותה פסולת שיפוצים.
אוניברסליות בין אם מדובר בחדר קטן או גדול יותר, תהליך של חדר שיפור מיגון הינו פתרון אוניברסאלי ומתאים לכל סוגי החדרים.
כמעט ללא צמצום שטח החדר הקונסטרוקציות הביטחוניות שמתקינים בחדר אמנם בולטות במעט, אבל צמצום שטח החדר הינו מינימאלי וכמעט בלתי מורגש.

 

לסיכום, כמה מילים – ייעוץ לפני חדר שיפור מיגון

שיפור מיגון לחדר הוא פתרון יעיל להגנה על הדיירים מצד אחד, אך מצד שני, הפתרון הזה גם מאפשר לכם לקבל את השקט הנפשי שאתם רוצים לקבל בין דלתות ביתכם. בסופו של דבר, לכל אזרח בישראל מגיע את השקט הנפשי שלו בידיעה שהוא מוגן בעת חלילה מתקפת טילים או כל איום אחר ממדינות אויבות. אם לסכם זאת בכמה מילים, אז ישנם שני מקרים עיקריים שבהם בד"כ מומלץ לבצע חדר שיפור מיגון – כאשר אין אפשרות לבנות ממ"ד או כאשר החדר אינו עומד בתקני פקע"ר של ממ"ד. לכן, חשוב לקבל ייעוץ מקצועי מחברה מוסמכת לפני ביצוע שיפור מיגון לחדר. אם יש לכם עדיין שאלות לא פתורות, צרו עמנו קשר כעת ==> וקבלו ייעוץ ללא התחייבות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

עידן מיגון

עידן מיגון מספקים פתרונות חדשניים למיגון מבנים, המקנים הגנה מירבית וביטחון. החברה מתמקדת בבניית מיגוניות וממדים ניידים, מיגון חדרים קיימים, בניית ממדים בבתים ובניינים ובפתרונות מיגון נוספים המגנים מפני איומים שונים.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר