ממד מוכן למכירה מחיר

אם אתם שואלים כמה עולה ממד מוכן, אתם למעשה מתעניינים באלטרנטיבה למה שנקרא ממ"ד תקני מובנה בדירה. עם זאת, ממד מוכן למכירה מחיר הוא רק פקטור אחד מבין רבים שצריך לקחת בחשבון, כך שבדף הבא ריכזנו את הדגשים החשובים בנושא – קראו וגלו. 

מהו ממ"ד מוכן נייד?

ממ"ד מוכן נייד הוא למעשה חדר מוגן דירתי, אך כזה שמוצב מחוץ לדירה ברוב המקרים. עם זאת, בימינו ישנן גם שיטות למגן ולשפר את המיגון של חדרים בבית ולמעשה להפוך אותם לחדרים מוגנים לכל דבר ועניין. אם מדברים ספציפית על ממד מוכן, זהו בעצם ממד המיוצר במפעל ומובל אל בית הלקוח כשהוא מוכן לגמרי. ממ"ד זה הוא פתרון מצוין עבור אלו שמעוניינים להגן על בני משפחתם במהירות וללא צורך בשיפוצים יקרים, או לחילופין, לאנשים שאין באפשרותם לבנות ממ"ד רגיל. באופן כללי, מחיר ממד מוכן יכול לנוע בין 50,000 – 100,000 ₪, מה שמסתכם בעלויות נמוכות מאשר עלויות הכרוכות בבניית ממ"ד רגיל. 

protects-house-with-his-hands

מתי יהיה עדיף לבנות ממ"ד רגיל?

באופן כללי, ממ"ד תקני הינו ממד אשר נבנה בתוך הדירה עצמה, לכן ממדים מוכנים עשויים שלא לעמוד בתקנות פקע"ר. במילים אחרות, תמיד יהיה עדיף לבנות ממד רגיל בתוך הדירה, מכיוון שזו הדרך הכי טובה להתגונן מפני אותן פגיעות טילים, הדף ורסיסים. אבל, וזהו אבל חשוב, לא תמיד ניתן יהיה לבנות ממ"ד. מסיבות שונות, כאשר בניית הממ"ד אינה אפשרית, אנשים בוחרים בפתרונות שאמנם אינם תקניים לפי פיקוד העורף, אבל הם עדיין עדיפים מאשר להישאר ללא ביטחון והגנה בשעת אזעקה. במילים אחרות, אם יש לכם אפשרות לבנות ממד רגיל, מה טוב. אם לא, פתרונות ניידים יכולים לספק הגנה גם הם. 

היכן מציבים את הממ"ד?

המקום הטוב ביותר למקם ממ"ד נייד הוא, במקום אשר נחשב בטוח מפני פגיעות. לשם קביעת המקום הזה, יש להתייעץ עם מהנדס קונסטרוקציה מורשה פיקוד העורף. המהנדס צריך לוודא שהמקום יהיה נגיש, כך שאפשר יהיה להיכנס אליו במהירות ובקלות בשעת חירום, אך לא רק. בהתאם לכיוון שאליו השטח צופה (איום מצפון או מדרום), יהיה צורך למקם את הממ"ד כך שיהיה חשוף למינימום סכנות המגיעות מהאוויר. אגב, כאשר מדובר על בניית ממדים (שאינם ניידים אלא קבועים), בנייה בצד הדרומי של הבניין תהיה בד"כ מחמירה ויקרה יותר מאשר בנייה בכיוונים אחרים. 

מהם היתרונות של ממ"ד מסוג זה?

לממ"ד מוכן יש מספר יתרונות בולטים, כאשר המחיר הוא רק היבט אחד מתוך כמה אחרים. בעוד כי ממד מוכן למכירה מחיר נע בין 50 – 100 אלף ₪, תהליך ההתקנה של ממ"ד מוכן קצר יותר מבניית ממ"ד בנוי. אם יש לכם את האישורים הנדרשים להצבת הממ"ד, התהליך עשוי להצריך כ-21 ימי עסקים שבסופם יהיה לכם ממ"ד חיצוני משלכם. כמו כן, חשוב לציין את הנושא של הניידות, שכן ממ"ד מסוג זה ניתן להעברה ממקום למקום, אם יש צורך בכך. לדוגמה, במהלך מלחמת חרבות ברזל אנשים רבים החלו למקם ממדים מוכנים בחצר ביתם. בתוך כך, חלק נכבד מהממדים המוכנים אינם מאושרים על ידי פיקוד העורף (אך עדיפים מכלום). לכן, ניתן להסירם מהשטח בתום הלחימה. זאת, בזכות יתרון הניידות החשוב. 

מהם החסרונות של הממ"ד?

אם ענינו על השאלה, כמה עולה ממד מוכן, דיברנו על היתרונות שבממדים אלו. כעת, חשוב גם לדבר על החסרונות שיש בממדים אלו, מכיוון שבשורה התחתונה, מדובר בביטחון של אנשים. לממ"ד מוכן יש מספר חסרונות בולטים, שחשוב להכיר:

  • גודל החדר המוגן: ממ"ד מוכן בדרך כלל קטן יותר מאשר ממ"ד בנוי, כך שאינו מותאם עבור משפחות ברוכות ילדים רבים. 
  • תקנות פקע"ר: ניידים מוכנים לא תמיד עולים בקנה אחד עם התנות הבטיחותיות של פיקוד העורף, אך הם עדיפים מאשר להישאר ללא הגנה. 
  • דלתות וחלונות: חלק מהממדים המוכנים אינם כוללים דלתות ו\או חלונות, מה שמשליך ישירות על רמת הביטחון שאפשר לקבל במרחב המוגן. 
  • הובלת ממ"ד מוכן: בעוד שניתן להתקין את הממדים המוכנים בקלות, יש לקחת בחשבון שההובלה אינה זולה ויכולה להגיע לסכומים של כ-3,000 – 5,000 ₪ ומעלה. 

למרות החסרונות לעיל, ממ"ד נייד הוא עדיין פתרון בטיחותי טוב עבור משפחות שאינן יכולות או מעוניינות לבנות ממ"ד קבוע.

האם אפשר לחבר ממ"ד מוכן למבנה?

אם אתם שואלים לגבי חיבור בין ממ"ד מוכן לבין בית פרטי, אז התשובה היא: בהחלט כן. באמצעות עבודה מוקפדת ובטוחה, ניתן לחבר ממדים מוכנים לבתי קרקע ולפיכך, להפוך את הממ"ד לתוספת של חדר בבית. כאשר מחברים בין ממד מוכן לבין מבנה, חשוב לקחת בחשבון את התפרים בין 2 המבנים האלו. התפרים, מעבר לכך שצריכים להיסגר ללא דופי, נדרשים גם לאיטום על פי הנחיות פיקוד העורף. כאשר לא מחברים בצורה תקינה בין הממד לבין המבנה, למעשה חושפים את יושבי הממ"ד לסכנות כמו חדירת אש, גזים, רסיסים ועוד. 

לסיכום, כמה יעלה ממ"ד וכיצד אפשר לחסוך?

עלות ממ"ד מוכן משתנה בהתאם לכמה גורמים, לרבות גודל הממ"ד, לסוגי התשתיות הנדרשות, לחומרים מהם הוא עשוי ולמיקום ההתקנה. באופן כללי, עלות ממ"ד מוכן נייד נעה בין 50 – 100 אלף ₪, אך חשוב לוודא שההתקנה מתבצעת על ידי חברה מקצועית ומורשית על ידי פיקוד העורף. אבל, העלויות האלו עשויות להשתנות ולהיות דינאמיות כאשר מקבלים הצעות מחירים מכמה חברות שונות. לכן, נשאיר לכם המלצה אחת אחרונה מאיתנו – תמיד כדאי להשוות מחירים בין כמה ספקים שונים. כך מוצאים את החברות הנכונות ביותר בהיבט הכספי, אבל גם ברמה הבטיחותית. 

syringe-ampoule-pills-table

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

עידן מיגון

עידן מיגון מספקים פתרונות חדשניים למיגון מבנים, המקנים הגנה מירבית וביטחון. החברה מתמקדת בבניית מיגוניות וממדים ניידים, מיגון חדרים קיימים, בניית ממדים בבתים ובניינים ובפתרונות מיגון נוספים המגנים מפני איומים שונים.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר